A New Direction

Life brings Niall to a turn in his life while on their tour in the United States. Will this person change his life, and take him in a new direction? Or will he just be a phase?

2Likes
0Comments
522Views
AA

5. Finale

After I got changed I got into a large black suv, luckily just in time to. If I would have been a minute later I would have missed it. I looked down at my cellphone and I had a text from Lou, but it was from around the timethat I was changing. 

He's right you know, and even if you don't win you will still win his heart. :) ~Lou

Lou, you always know how to get rid of my gitters lol. Can't wait to see you soon!!! ~Josh

I let out a small sigh stuffing my phone back into my pocket, as the car rolls closer and closer to the loud screams. There were literally thousands of people everywhere. I smoothed out the wrinkles of my Niall-look-alike cloths to calm my nerves.

Tonight The boys preform, twice, once singing Kiss You like last year. Followed by a duet with me, if you could call it that of Last First Kiss. I was actually preforming last, so that gave me a little time to change back into these cloths for my final song Truly Madly Deeply. In the duet, or what ever it's called I would be singing by Niall, and in both of their performances the lyrics would be changed so it referred to me. Or  that's what Louis told me at least.

~*~

The boys sounded as amazing as ever, probably the reason why I first fell for them. Then came the duets, I was dressed like they were as we all waited for Savanna's duet to end, with Miranda Lambert. 

I stood front and center. as the music started to play.

 

Baby I, I wanna know

What you think when you're alone.

Is it me? Yeah.

Are you thinking of me? Yeah, oh.

We've been friends Now for a while.

Wanna know that when you smile.

Is it me? Yeah.

Are you thing of me? Yeah. Oh, oh. 

 

Harry's voice rang from behind the large light board, singing his solo. "Ladies and Gentle men, One Direction." The light boards split and the boys stepped out while Harry was still singing. Before the rest of us joined in the chorus

 

I wanna be last, yeah,

Baby let me be your,

let me be your last first kiss,

I wanna be first, yeah,

Wanna be the first to take it all the way like this,

And if you

only knew

I wanna be last, yeah,

Baby, let me be your last,

Your last first kiss.

 

Niall stepped closer to me and acted like someone madly in love. He grabbed my hand as he sang his solo.

 

Baby, tell me would it change?

I'm afraid you'll run away.

If I tell you what I've wanted to tell you. 

Yeah...

 

Louis walked up behind me and started his verse. 

 

Maybe I Just gotta Wait.

Maybe this is a mistake.

I'm a fool, yeah,

Baby I'm just a fool, yeah, oh, oh

 

Zayn took Lou's place as he started to sing.

 

Boy, what would you do?

Would you wanna stay

If I were to say... 

 

The boys were giving a very crowd pleasing performance, I mean I don't think they could get any louder. 

 

I wanna be last, yeah.

Baby, let me be your,

Let me be your last first kiss.

I wanna be first, yeah,

Wanna be the first to take it all the way like this.

And if you

Only knew.

I wanna be last, yeah,

Baby, let me be your last,

Your last first kiss (your last first kiss)

Your last first kiss (your last first kiss)

 

Liam, with his sweet face made his way towards me, singing all the way.

 

Boy, what would you do?

Would you wanna stay

If I were to say...

 

Harry stepped closer to the audience and sounded like an angle as he sang, even if it was just a short line.

 

Your last first kiss!

 

We all started the final chorus, and started moving closer together.

 

I wanna be last, yeah.

Baby, let me be your,

Let me be your last first kiss.

I wanna be first, yeah,

Wanna be the first to take it all the way like this.

And if you

Only knew.

I wanna be last, yeah.

Baby, let me be your last,

Your last first kiss.

 

I wanna be last, yeah. 

Baby, let me be your last, 

Your last first kiss.

 

Two of the boys covered my eyes halfway through the last chorus, and moved me to what I assumed was center stage. The uncovered my eyes right as Niall brought the song to a close. 

 

I wanna be last, yeah. 

Baby, let me be your last, 

Your last first kiss.

 

He held my chin up as he did, our eyes locked and un moving. He then softly placed a kiss on my lips. He tasted so sweet, and left me wanting more, but I knew he couldn't. The crowd erupted in a frenzy of screams and claps. It was amazing.

As we left the stage They all followed me to my dressing room.

"Sorry, I didn't mean to kiss you like that. It was the boy's idea." Niall said sheepishly as I started to change into my final outfit of the night.

"It's okay, I guess I never expected it to be you." I blushed and had an uncontrollable amount of butterflies in my stomach.

"May I kiss you again?" He had his hands behind his back and kicked at the ground looking embarrassed.

"Well, let's see. First off you didn't ask the right question first, but if you do ask, then the answer is yes." I said as I threw on familiar red polo, brown vest, and dark grey cardigan combo. Before turning to face him I gave myself a once over in the mirror. "Whatcha think?" I beamed.

"Wow, those look better on you than they ever did on me." He smiled and wrapped his arms around my waist, causing me to blush a little.

"Aren't cha glad I gave them to Simon for you?" Louis chuckled while looking at us.

"Of course I am, he looks gorgeous in my old clothes." Niall looked me up and down bitting his bottom lip in approval.

"Wait, these are your old clothes? Oh, My. God. Do you know how many times I rehearsed my song in these clothes? I just thought they were look-a-likes. I can't wear these now." I tried to pull away but Niall tightened his grip and frowned at my words.

"What do you  mean you cant wear them now? I mean aren't we a couple, isn't that what couples do? Share?" Niall's frown was still staring at me in disbelief.

"You never asked yet, so nope, we are not a couple." I said in a playful tone.

"Oh, I haven't, have I? Hmm, maybe we shouldn't be together, I mean if that's what you want." He had a devies grin on his face now.

"Maybe you're right," I sighed, "maybe we shouldn't be together." I sounded genuinely hurt. Damn I'm a good actor.

"Oh no, I didn't mean it. Please don't cry, you know I would love to be your boyfriend. So will you be mine?" He couldn't tell it was fake, or could he? 

"Yes." I said a cheeky grin played across my lips as I placed a chaste kiss upon his lips, and got out of his arms. "But, I have to go, it's my time to shine." I winked at him as I made my way to the stage for my final performance.

~*~

That was it, and now me and Savanna are both on stage. Mario was standing with Chloe between us, with an envelope. "And the winner of The XFactor 2013 is..." He opened the envelope and my heart stopped, waiting in anticipation. "Before we announce the winner, let's see what the judges have to say about our finalists."

"Both of you were sensational. I truly mean it." Demi said and my eyes started watering up.

"As sad as it is, I would have to agree with Demi. Savanna, you are a wonderful singer, and Josh, you were phenomenal. The best male singer that has ever auditioned." Simon made a tear slip from my eyes.

"Without further adue your winner, of a $5 million dollar recording contract, is..." Chloe looked at the paper. "Savanna Whitmore!"

The crowd went wild, half in screams of approval and half in boos. I hugged Savanna and congratulated her. 

"Congrats to you too. You're a very lucky to have him." She smiled and nodded off stage where Niall was standing.

So that was it, I lost. I wasn't upset at all. Well I guess that I did win, in a way. I mean, I won the heart of one of the most sought after boys in the world. And I'm perfectly fine with that.

 

~A/N~

Happy Birthday from me to you! It may be my birthday but I wanted to gift you with this. :)

Join MovellasFind out what all the buzz is about. Join now to start sharing your creativity and passion
Loading ...