Book reviews

• af
  • Aldersgrænse:
  • Publiceret: 13 nov. 2015
  • Opdateret: 16 dec. 2015
  • Status: Igang
I denne bog vil jeg læse bøger I anbefalder og give min mening. I kan også læse med hvis I ikke ved hvad I vil læse, og så kan I høre min mening om bogen. Lidt om mig selv: Jeg er en enorm bognørd. Min veninde og jeg bedømmer fyre ud fra "Archer-skalaen". Og hvis du har læst Hex Hall så ved du hvad jeg snakker om ;) (Archer er en HALLA sej (fiktiv) fyr )

1Likes
2Kommentarer
255Visninger

2. Hex Hall serien

***

Hex Hall serien

af Rachel Hawkins

Bog 1: Dæmonernes hævn

Sophie Mercer er 16 år gammel og heks, men da en af hendes trylleformularer slår fejl, bliver hun sendt på prodigium-kostskole for hekse, alfer og shapeshifters. Alt er imidlertid ikke som det ser ud til på kostskolen:

Pludselig dør den ene heks efter den anden på mystisk vis, og alles mistanke retter sig mod Sophies værelseskammerat og nye bedsteveninde, Jenna, skolens eneste vampyrelev ...

***

Hovedpersonen er perfekt. Jeg elsker hende (for hendes skyld bliver jeg gerne lesbisk.. or not). Igennem hele bogen sparker hun bare røv, there was no fucks given, og hendes dumsmarte kommentarer var just on point! Handlingen er perfekt opbygget, jeg elskede hvert et ord jeg læste. Rachel Hawkins gør et smukt stykke arbejde, ikke nok med at hun giver os en god rapkæftet hovedperson, så skaber hun også nogle bemærkelsesværdige bipersoner. Alle personerne har "noget" specielt omkring sig, hvorved de alle er unikke. Rachel Hawkins formår at give meget action, spænding og liv i bogen, dog uden at den forgrener sig for meget. Slutning var intet andet end fantastisk (selvom den er bittersød)
Hvis det er det store eventyr du er ude efter at læse, så vil jeg ikke anbefale Hex Hall. Hvis du til gengæld er ud efter en hyggelig bog med action, en sej hovedperson der har fregner, og noget sweet romance så vil jeg klart anbefale Hex Hall. Det en meget tynd (min definition af tynd) bog, som du sagtens kan tage med på stranden eller på en lille biltur.