Whatever works

Vi skriver, vi læser og vi anmelder. Jo længere den Movella er, jo længere vil de tage os, at anmelde den. Vi har en venteliste, så selvom din Movella er lang, og der kommer et one-shot lige efter, læser vi den lange først. - Mathilde Ander - Colors of the Day

5Likes
415Visninger

2. Anmeldelse af "No communication"

No communication

Skrevet af Onaya

Handlingen:

Historien foregår i 2025, hvor en ung gamer introduceres som online rollespils addict. Historien følger ham som gamer, altså rollespils addict, og om hvordan det er, verdenen måske kommer til at se ud i 2025. Rollespillet er virtuelt, og det er meget klart at han bruger næsten al sin tid på enten at spille, eller at skrive rollespil. Han møder en dag tre andre virtuelle spillere online, som han så spiller rollespil med. Han falder hurtigt for en af dem, men hendes onkel er meget stærkt imod det. Han bliver angrebet i den virkelige verden, af en som ligner onklen fra rollespillet på en prik, og han overlever kun, ved at blive kørt på hospitalet. Flashbacks afslører at han engang dræbte en mand der angreb hans far, og at det var derfor manden angreb ham.

Vi syntes at:

Det er en virkelig god movella som hun (Onaya) har skrevet. Sproget i teksten er rigtig godt formuleret, og det gør at man let kan forstå havd det er, forfatteren prøver at sige med historien. Man kommer meget hurtigt igennem et kapitel, uden at have lagt mærke til det. Historien er meget realistisk, vilket gør at man meget nemt kan addapte til hvad det er der sker, da det rent faktisk er noget, som godt kunne ske i fremtiden. Der er mange gode kreative gadgets, som man nemt kan forstå hvad, er hvis man bare læser videre. Der er kun få stavefejl, men det er ikke noget som man rigtig lægger mærke til. Der er måske nogle gange hvor man kan blive en smule forvirret med hvad det er der sker, men hvis bare man læser videre, kan man hurtigt finde ud af hvad det er, det hele handler om. Detaljerne kan nogle gange godt være lidt lange og lidt overbeskrivende, men det er vel bare en del af historien, og det er op til læserne, om de synes at det er en god, eller dårlig ting ;) Historien er rigtig kreativt skrevet, og der er stor ros til forfatteren, Onaya.

God at læse hvis:

Du er interesseret i science fiction, og ikke synes at det er for besværligt at læse meget på en gang. Det er en relativt lang movella, så hvis du måske er en, der ikke gider at læse så meget, er det her ikke en historie for dig. Men, hvis du så er en, der rigtig godt kan lide at læse, og godt kan lide scifi, så er dette den hel rette Movella. Der er også meget spænding, og den bygger godt op til en rigtig god historie. Lige nu er der 5 kapitler publiceret, men jeg er næsten sikker på at der kommer mange flere, og det betyder, at der nok altid vil være noget at læse.

Anbefales vi du er til science fiction, eller har brug for noget godt at læse ;)

"No communication" er skrevet af Onaya

- Colors of the Day