7526Visninger

18. Dream A Little Dream - Giovanna Fletcher

Original titel: Dream A Little Dream

Dansk titel: Bogen findes ikke på dansk - endnu!

Forfatter: Giovanna Fletcher (Bonus info: Hun er gift med Tom Fletcher fra Mcfly/McBusted)

Sarah mener selv at hun klarer sig fint alene. Godt nok har hun været single i en del år efterhånden, og hun skal hver uge tvinges til at bruge flere timer i selskab med sin ekskæreste og hans nye perfekte pige, da de deler fælles venner. Men hvem siger at man har brug for en mand i sit liv? Det bliver dog lidt mere kompliceret da hun begynder at drømme om en meget attraktiv fremmed mand, som pludseligt gør drømmelandet lidt sjovere end det virkelige liv. Men hvad sker der når denne såkaldte "Dream guy" pludseligt træder op på hendes arbejdsplads? Hvad vil der blive af hende når drømmene stadig fortsætter, og hun skal lære at arbejde side om side med drømmefyren, alt imens hun skal prøve at skelne mellem drømme og reality?

Én ting er hvert fald sikker - Sarahs liv er igang med at ændre sig dristigt.

Egentligt havde jeg ikke hørt om Giovanna før jeg begyndte at høre McFly/McBusted's musik igen, siden hun jo er gift med Tom Fletcher. Men jeg indrømmer gerne at jeg er så positivt overrasket som man overhovedet kan blive. Hun skriver perfekt, og formår at få så mange sjove og gode ting med i bogen, at man ikke kan lade være med både at trække på smilebåndet, og også tage sig selv i at have tårerne til at hobe sig op i øjenkrogene.
Det er sjovt hvordan hun formår at gøre bogen så virkelig som hun gør, og ja - jeg er helt "blown away" af hendes talent. Det er som om, hun skriver præcist det alle pigerne tænker, og formår at skrive det som vi også alle har lyst til at sige. Jeg er normalt en "sucker" for kærlighedshistorier, og Giovanna's bog er nok den bedste kærlighedshistorie jeg har læst i et godt stykke tid.

Roser fra anmelderne:

- "A heartbreakingly beautiful story... I was totally and utterly captivated." - Paige Toon

- "A gorgeous, gloriously romantic read with buckets of charm." - Jill Mansell

Er den pengene værd:

"Dream a little dream" er helt klart et must hvis man, som jeg, elsker at sukke over kærlighed, og hvis man gerne vil sidde med et stort smil om sine læber mens man læser. Derudover formår hun også at fange os læsere i et så vidunderligt og fortryllende univers, at det på visse punkter er svært at smide bogen fra sig. Op til flere gange har jeg taget mig selv i at læse til langt ud på natten, selvom jeg skulle op i skole dagen efter. Ja selv i bussen sidder jeg med hovedet begravet i den bog. SÅ KØB DEN!

Anmeldelse af Frederikke