anmeldelse af "Warm Bodies"

• Status: Færdig
Min bud på en anmeldelse til "skriv en anmeldelse konkurrencen"

5Likes
0Kommentarer
626Visninger

1. Anemldelsen

Warm Bodies er en moderne fortælling af Romeo og Juliet som har den meget morderne ide med at tage en klassik gyser genrer karakter, i dette tilfælde en zombie, og putte ind i en kærligheds film.  Warm bodies indeholder dog mere humor end de fleste af disse slags film, som kun gør den bedre.  I modsætning til f.eks. Twilight væmmes den kvindelige hovedperson ved dem mandlige hovedperson og er bange for at han vil slå hende ihjel.

Her ses den mandlige hovedperson R. Da han er en zombie kan han ikke huske mere end han hedder noget med et R. Han er ikke ligesom de andre zombier. Han sidder spørgsmålstegn ved hvorfor de gør som de gør. Det sees ikke så tydeligt i filmen men som det gør i bogen.  Han, ligesom alle andre zombier, spiser mennesker, trods han ikke har lyst til at slå mennesker ihjel. Da han slå mennesket Perry ihjel og spiser hans hjerne for han nogen minder fra ham finder han ud af hvem Julia er. Nå zombier spiser menneskers hjerne for de deres minder, det er grunden til at de spiser den. Pludselig kan han ikke lade de andre zombier spise Julie, så han redder hende og tager hende med hjem til ham.

Her er den kvindelige hovedperson Julie.  Julie bor i et hemmeligt lille lukket område sammen med andre mennesker der prøver på at gemme sig fra zombierne.  Men da de skal ud efter medicin i den forladte og rådne verden finde zombierne, der i blandt R, frem til dem.

Filmen er sød og sjov hele verden igennem og ikke spor uhyggelige tros der er nogen klamme karakter i den. Filmen  er bleven filmatiseret af den Engelske bog: Warm bodies: a norvel. Som er skreven i 2010 af  Isaac Marion, og filmen er udkommet i biografen  i 2013. Filmen udkommer først den 11 Juli. Men man kan finde den mange steder over internet. Bogen er endnu ikke bleven oversæt.

Filmen vare 1 time og 37 min. Den er instrueret af Jonathan Levine. R bliver spillet af Nicholas Hoult og Julie bliver spillet af Teresa Palmer. Warm bodies var nomineret  till Golden Trailer men vandt desværre ikke.