This Is Halloween!

  • af
  • Aldersgrænse:
  • Publiceret: 1 nov. 2012
  • Opdateret: 19 okt. 2013
  • Status: Igang
(Everybody make a scene!) Endnu en historie hvor du selv for lov til at bestemme den (u)lykkelige historie. Det er Halloween og du er taget i forlystelses park med 3 af dine venner. Hvilken forlystelse vælger i, og hvordan har du tænkt dig at komme ud i live?

38Likes
36Kommentarer
2951Visninger

8. 7

Du vender dig mod dine venner, og ser hvordan Mark allerede er ved at regne noget. 

"Vi bliver nød til at klatre ned!"

Det suser i maven på dig når du kigger ned, men så er dine ben allerede på vej mod gondolens udgang. Annemarie klynker, men Mark holder døren åben. Jorden virker faretruende lang væk. 
Det er Cecilie der klatrer først ned.

"Lad være med at kigge ned," råber du, mens du selv er ved at blive svimmel af at kigge på grunden. Mark ser på dig.

"Vil du være den næste." Du nikker og kigger mod Annemarie der stadig sidder ved indgangen. 

"Hør her," starter hun. "Måske er det her slet ikke nødvendigt."

Men nedeunder er der allerede skrig og flammer alle vegne. Hvis I ikke går nu, dør i. 

"Du går først, så går jeg med Annemarie." 

Cecilie er allerede ved basen, og står tøvende dernede. Folk løber stadig rundt, andre folk i gondoler er begyndt at gøre det samme som jer. 

Mark er halvvejs, da du griber Annemaries hånd. Hun er ved at protestere, men så er i allerede ude. Du klatrer ned så hurtig du kan. Træet gnaver mod dine fingre, og det er først da du er nede på jorden du kigger op for at se på din veninde igen. Langsomt baner hun sig vej ned, og når endda at blive overhalet. 

"Kom nu," mumler Cecilie og stirrer intenst på flammerne der tærer sig vej gennem træet. Endelig er hun nede, uden at møde jeres blik og rystende. Du har lyst til at give hende et kram, men flammerne er nu over det hele og der er ingen tid.

"Vi bliver nød til at komme ud herfra," siger Mark, og du kigger mod den lille sti der baner sig mellem den brændende billetbod og et træ.

"Dér!" peger du. Folks skrig og ambulancernes sirener drukner din stemme, men Cecilie hører dig. Du griber fat om Annemaries håndled, og trækker hende af sted. Først stritter hun imod, men pludselig forstår hun hvad dit mål er. Bag dig er Mark og Cecilie. 

Menneskemængden er tyk og panisk, folk løber til alle retninger. Du ville ønske du ikke havde det her dumme zombie kostume på og er sikker på at du vil snuble hvert minut. Det er ikke ilden der er det største problem, men røgen. Den tykke sorte røg der spænder din strube sammen og fylder dine lunger. Ved siden af dig mumler Annemarie noget ned til jorden og hendes øjne er hvidt åbne. Hendes spøgelses kostume virker meget makabert og lidt for ægte efter din smag. Så går det op for dig hvordan du selv må se ud lige nu: Med grøn/blå maling i ansigtet og laset tøj. 

Helt uden varsel griber Annemarie fat i dig. Du vender dig mod hende, og ser at Cecilie er snublet. Mark prøver at hjælpe hende op, men lige der falder det nærmeste træ, der har stået i flammer i noget tid nu, ned. Han hopper tilbage og når at komme af sted med en skramme. Blodet tegner sig rødt mod orange på hans kind, og I hoster alle af røg. 

Cecilies skrig runger i dine ører og Mark prøver at løfte den del af træet der er faldet op, så hun kan komme ud. Annemarie griber fat i en gren og du prøver at hjælpe. Men selvom i er 3 kan I stadig ikke løfte det. Røgen gør det hele mere besværligt og Cecilies hjælpeløse skrig hjælper heller ikke.

Så skriger Annemarie. Det andet træ er faldet, i sikker afstand væk fra dig, men din veninde er ikke til at få øje på længere. En kvalmende fornemmelse ikke skabt af røgen breder sig i din mund og du har mest af alt lyst til at rulle sammen i en kugle på jorden. Cecilie råber stadig om hjælp, men du tvivler på at nogen vil komme.

Ved siden af dig skriger Mark noget men alt der kommer ud af munden på ham er stilhed. Det er som om nogen har lagt en plastik pose om hovedet om dig, og fyldt den med ild. Du griber fat i træet og prøver endnu engang at løfte det. Du kan mærke hvordan ilden spreder til jorden der er fyldt med halm og strå. Det perfekte underlag til ild. 

Træet er omgivet i ild og du er sikker på at det snart vil nå til dig. Men trods alt bliver du ved med at prøve at løfte træet. Du mærker ikke engang alle sårene på din arm af grenene, eller trætheden der trækker din krop ned og får din arbejde til at arbejde i slow motion. 

Mark griber fat i dig og prøver at ruske dig, men du kan stadig ikke høre hvad han prøver på at sige. Det er, indtil han griber fat i dig og trækker dig op på dine skælvende ben. Du ser på ham, og kan se hvordan han også ryster. 

"Vi bliver nød til at løbe, det hjælper ikke noget," han er ved at løbe væk, men du prøver at trække ham tilbage.

"Vi bliver nød til at hjælpe Cecilie og Annemarie!" Du skriger ordenene selvom du ved at det ikke hjælper noget. Cecilie er allerede stoppet med at skrige.

"Indgangen er allerede spærret, vi bliver nød til at løbe udenom hjulet. Hvis vi venter længere er det for sent." 

Du kigger mod billetboden der virker latterlig tæt på nu, og så mod hvor Mark peger. Du nikker, men ryster så på hovedet. I dit hoved giver det ingen mening, men det er ligegyldigt, for Mark trækker dig af sted, og efter noget tid løber i side om side mod pariserhjulet. 

Uden at ligge mærke til det overhaler du Mark, og du hører ham råbe stop.

Så falder noget tungt på dig. Metal og stål knuser dine knogler, og flammer slikker sig op ad din allerede døde krop. I gondolen ligger der et andet brandoffer, en lille brun bamse med sorte øjne. Indtil også den bliver ædt af flammerne.

På plus siden så er denne død ikke knap så smertefuld... Men du er velkommen til at prøve igen alligevel!

Vær en del af Movellas nuFind ud a, hvad det er alle snakker om. Tilmeld dig nu og del din kreativitet og det, du brænder for
Loading ...