en vaskeægte, psykologisk THRILLER - boganmeldelse

THE GIRL ON THE TRAIN (KVINDEN I TOGET) KEEP READING!

Er du til thrillere? Savner du lidt spænding? Kan du ikke få tiden til at gå, og har du måske fået en tendens til at tjekke de sociale medier hver evig eneste gang kedsomhedens sult melder sig? Jeg har løsningen. Nej, Paula Hawkins har løsningen.

Jeg elsker at læse. Virkelig. Meeeeen, der kan godt gå lang tid imellem de rigtig gode bøger. Og det er lidt synd, for hvis en bog virkelig ikke fanger mig, så er der altså sjovere ting at lave. Kigge på tøj på nettet, tjekke instagram-feed osv. Jeg var ved at blive træt af den evige onde cirkel i at være på de sociale medier (et emne jeg i øvrigt er åben for debat omkring), og så var det, at heldet vendte. Hvem skulle have troet, at et besøg i en lille, italiensk boghandel skulle ændre mit syn på tjaaa... VIRKELIG MEGET? Ikke mig. Men det gjorde den. For her fandt jeg bogen, The Girl On the Train af Paula Hawkins. En psykologisk thriller. Og WOW jeg blev fanget af den her fra side ét.

Jeg købte bogen på engelsk, og den var faktisk overraskende letlæselig. Her er en lille sneak-peak på handlingen:

Rachel kører med det samme tog hver dag. Hun har problemer med alkohol - det har hun haft i flere år nu. Hun er fraskilt, har dårlig økonomi og intet job. Det ser sort ud. Hendes liv kører i de samme rutiner og er snart ikke noget, der er værd at leve. Indtil hun en dag bliver en del af et kæmpe mysterie. Hver dag i toget har Rachel holdt øje med et par, der bor ved siden af togstationen. Ud fra hvad hun kan se, har det par alt, hvad man kunne ønske sig. Hvad Rachel gerne vil have og har mistet. Men alt dette skal forandres, da hun finder ud af, at alt ikke er, som det ser ud til at være...

​Mange har formenlig hørt om The Girl On the Train, da den også er blevet filmatiseret. Jeg vil råde læseren til at læse bogen først, men come on, sådan er det med de fleste filmatiserede bøger. Jeg vil klart anbefale denne bog til folk med alderen 15+, og der er ingen excuse for ikke at komme igang! jeg fik ikke kun en totalt spændende handling og en masse kuldegysninger undervejs, jeg lærte også, at alt ikke er, som det ser ud til. Og for at vende tilbage til de sociale medier, så har jeg virkelig lært noget her. Inden jeg begyndte at læse denne bog, kom jeg i dårligt humør, nærmest hver gang jeg tjekkede min instagram feed. Jeg så på, hvordan mega kønne piger tilbragte deres perfekte liv. Men hey, deres liv er måske ikke så perfekte, som det ser ud til, og jeg skal være glad for, hvad jeg har. Det synes jeg er en vigtig reminder, så man ikke bliver fanget i de sociale mediers farlige algoritmer og tryllespind.

Læs The Girl On the Train - det vil du aldrig fortryde.

- heywritingisfun

(hvis du kunne lide dette indlæg, så giv gerne et like, og skriv gerne tips i kommentaren!)